Chceš vlastní e-shop? Vyber si to správné eshopové řešení

Chceš vlastní e-shop? Vyber si to správné eshopové řešení
4.8 (96%) [Hodnocení] Ohodnoť článek

Nedávno jsem četl článek Jak si vybrat to správné eshopové řešení.  A s mnoha věcmi jsem nemohl souhlasit. Nevím, zda to nebyl spíše komerční článek na krabicové řešení, ale to je jedno, jelikož dost nezkušených, může mít zkreslenou představu o tom, co je a není výhodnější.

V tomto článku, bych rád rozebral jednotlivé eshopové řešení, kde odhalím skutečné hodnoty krabicových řešení oproti individuální tvorbě.

Cenové rozdíly eshopových řešení

Mnoho začínajících podnikatelů nemá moc vysoké prostředky k investování, což je zcela normální. I já jsem musel najít nějaké řešení, abych mohl začít podnikat na internetu a sbírat své praktické zkušenosti. Později se totiž může stát, že tvé podnikání bude značně narůstat, a budeš do svých stránek potřebovat více funkcí a možnosti napojení.

V tu chvíli ti nejspíš dojde, že budeš muset vše migrovat k někomu jinému, kdo tohle dokáže. Vždy, ale záleží na tom, co zrovna ty potřebuješ pro své podnikání. Jak to máš? Chceš se zařadit do systému se svým eshopem nebo by ses rád odlišil a byl jiný? Obě možnosti existují, tak se pojď podívat, jaké ukrývají výhody a nevýhody.

1. E-shop vlastními silami Cena je velmi nízká, ale z počátku vynaložíš na tvorbu spoustu času. Pokud tomu nerozumíš, musíš se hodně učit, což také stojí spoustu času, kterého má dnes každý málo. Sám vím, o čem mluvím, protože jsem si otestoval Woocommerce a PrestaShop, což jsou eshopové řešení zdarma.

Stačí mít vlastní doménu (cca 150 Kč/rok) a webhosting (cca 450 Kč/rok) a v neposlední řadě spoustu času. Pokud svým časem nebudeš plýtvat, tak ho určitě budeš mít.

2. Krabicový pronájem V době, kdy jsem testoval veškeré eshopové řešení, které jsou k mání zdarma nebo za nízký poplatek, mi neunikly také krabicové pronájmy eshopů. Můžeš s nimi začít hned, vybereš si šablonu, nastavíš základní informace, naházíš produkty a můžeš začít prodávat, ale …. (přesně, mají pár „ale“, o kterých píšu níže)

Cena je pokaždé jiná, vždy zaleží na tvých požadavcích. Pronájem se většinou pohybuje od 200 Kč do 3 500 Kč.

3. Eshop na míru Chceš se odlišit od konkurence? A chceš mít naprogramovatelné moduly a získat tak konkurenční výhody? Pak si samozřejmě budeš muset trošku připlatit. Z dlouhodobého hlediska, je tohle, ale velmi spolehlivá a profesionální stabilita.

Ceny jsou různé a konkurence je vysoká. U ní se nachází mnoho amatérů a můžete tak snadno narazit. Ceny se pohybují od 10 000 Kč do 100 000 Kč i více. Pokud narazíte na nízké ceny s rychlou tvorbou, doporučuji se jim raději vyhnout obloukem. Protože nic nelze urychlit a nízká cena (pod 15 000 Kč) bude mít jistě svá skrytá omezení, co se týče eshopů.

TIP: Chceš se odlišit od konkurence a mít originální řešení, pak ti doporučuji vyzkoušet služby profíků z FOX24. Mají skvělé ceny, profesionální přístup a 15 let zkušeností.

3 možné způsoby, jak vytvořit vlastní eshop

Ceny jednotlivých eshopových řešení, jsem rozebral výše, ale teď přejdeme k něčemu hodnotnějšímu a to jsou skutečnosti, výhody a nevýhody jednotlivých řešení.

Eshop vlastními silami

Eshop vlastními silami

Návodů, jak si vytvořit vlastní eshop, je nespočet. Nejvíce se používají eshopové systémy, které jsou zdarma: WordPress+Woocommerce a Prestashop. Tady záleží na tom, jak si technicky zručný a zda by tě to vůbec bavilo. Vytvořit eshop vlastními silami, je velmi zdlouhavé a mohou nastat situace, v nichž si nebudeš vědět rady. Naštěstí, jsou diskuzní fóra, kde ti většinou ochotně pomohu, ale někdy je to tak technicky složité, že to nebudeš schopen dokončit.

 Bezpečnost:

Největší nevýhodou těchto systémů je bezpečnost a náročnost doplňujících pluginů. Co se týče bezpečnosti, proti útokům, je Woocommerce a Prestashop snadno proniknutelný. Samozřejmě se lze bránit proti útokům, pomocí pluginů či modulů, avšak ani ty nedokáží vždy všechno. Woordpress+Woocommerce a Prestahop, jsou velmi známé svým nízkým zabezpečením a nejčastějším prolomením hackery.

Doporučuji mít vždy nejaktuálnější verze šablon, pluginů a samotných systémů. Najděte si také bezpečnostní pluginy, jako jsou například iThemess Security Pro a Akismet. Rovněž mějte zašifrované všechny emaily na webu, pravidelně zálohujte databázi a FTP.

 Náročnost:

Pluginy pro výše zmíněné eshopové systémy, jsou v hojném počtu zcela zdarma. Také šablony neboli vzhled, je možné do systému napojit zdarma. U verzí zdarma, není vzhled moc atraktivní a profesionální. Chceš mít na svém eshopu možnost hodnocení od zákazníků? Není problém, přidá se plugin.

Najednou zjistíš, že ti tvůj web načítá 2 minuty. No jo, každý plugin a funkce navíc, má čím dál větší dopad na výkon eshopu. Eshop dnes potřebuje spoustu funkcí, jako jsou platební brány, EET, apod. Vše je to řešení pomocí pluginů, které nemusí časem po aktualizacích spolupracovat mezi sebou.

Woocommerce je plugin, který je integrovaný do WordPressu a je sám o sobě velmi náročný.

Jaký to má pak dopad na rychlost načítání webu, na SEO a v neposlední řadě na samotné zákazníky? Ohromný!

 Vzhled:

Vzhled můžeš řešit šablonovým řešením zdarma, které není až tak atraktivní, ale také placenými šablonami, které už jsou promyšlenější. Bohužel jsou to šablonová řešení, která jsou si mnohdy podobná a nemusíš se tak odlišit od konkurence takže nebudeš originální. Dnes totiž zákaznici prahnou po nádherné, originální grafice a jednoduché orientaci.

 Závěr:

Vytvořit eshop vlastními silami, není dnes nic nemožného. Jsou dostupné nástroje zdarma, pluginy, šablony, podpora, návody a mnoho dalšího. Pokud nemáš peníze, které bys mohl investovat do profesionálnějšího řešení a máš spoustu času, jde zde možnost se vydat touto cestou.


Krabicové řešení eshopu

Krabicové řešení eshopu

Osobně si myslím, že doba pronájmu krabicových eshopů, už skončila. Nemohu však říci, že jsou k ničemu, mají ale v sobě hodně omezení, která mě časem otravovala, proto jsem raději přešel na něco jiného.

Mezi nejpopulárnější eshopové pronájmy patří: Shoptet, Eshop-rychle, Exitshop, Shopify nebo Byznysweb. Tato eshopová řešení nazývám krabicové proto, že se jedná již o vytvořené eshopové řešení, které využívá už dalších deset tisíc eshopů.

  Bezpečnost:

Krabicové pronájmy už nejsou tak nezabezpečené, jako Woocommerce nebo Prestashop. Tady bych se neobával bezpečností a měly by ti automaticky vytvářet zálohy pro obnovu.

 Náročnost:

Krabicová řešení nejsou až tak náročná, jako systémy v předchozí kapitole. Ale i přesto nejsou nijak výkonné a při vyšší produktové vytíženosti, už to začíná být zajímavé. Načítací rychlost není taky nijak závratná (cca 2,5s), což je poměrně dlouho, když vezmu v potaz mobilní zařízení a sítě. Poslední nevýhoda spočívá ve sdílené výkonnosti na serveru.

 Flexibilita:

Největší výhodou u těchto eshopových řešení, je právě ona flexibilita a možnost rozšíření. Jste omezeni tím, co je vytvořené. Nemůžete zasahovat do zdrojových kódů a více ovlivňovat funkčnost a vzhled svého eshopu. Pokud je modul vytvořen, může být i aktivovaný, ale pokud není, máte bohužel smůlu.

Nějaké UX měření a vyhodnocování, co lidé na webu dělají, aby se vše zlepšilo, je také nereálné. Opět nemáte možnost zasahovat do kódu a ovlivňovat rozvržení a funkčnost webu.

Pokud tvé podnikání bude vzkvétat a budeš chtít časem napojovat nové funkce, které by ti mohly usnadnit a zlepšit tvé podnikání, pak máš opět jednoduše smůlu.

 Vzhled:

V neposlední řadě u pronajatých systémů, je známé, že dostanete krabicové řešení šablony. Dnes aby firma uspěla, musí být od konkurence odlišná, originální a měla by mít svou tzv. konkurenční výhodu.

Často na internetu narazím na eshopy z krabicového řešení, které jsou skoro téměř totožné, jen mají trošku jiné obrázky no a to logo samozřejmě, jinak jsou téměř totožné. Pokud chceš originální design, musíš se vydat jinou cestou.

V ceně pronájmu mají určitý typ šablon zdarma a pak jsou tam i ty placené, které už jsou modernější, ale stejně vypadají téměř totožně, jen jsou něčím obohacené.  Upřímně, mě se nikdy nelíbily jejich šablonové vzhledy.

 Závěr:

Chceš rychlé eshopové řešení se základními funkcemi a duplicitním vzhledem? Pak ti bude jistě vyhovovat jeden z výše uvedených systémů. Avšak získáš něco, co už funguje mnoho let, ale jednou může nastat doba, kdy tvé podnikání vyroste a budeš muset vše migrovat na něco výkonnějšího a lepšího, což v konečném důsledku nestojí málo peněz a starostí navíc.


Eshop na míru

Eshop na míru

Podnikám na internetu již sedm let a dnes už vím, proč je eshop na klíč, tím nejlepším řešením pro dlouhodobé podnikání. Využívám služeb FOX24, kde mi nabízí vždy dva platební modely (Pronájem/Odkup) a nikdy se o nic nemusím starat. Dostanu vždy grafický návrh, který buď schválím, nebo nechám poupravit a poté se začne na tvorbě webu nebo eshopu pracovat.

Dodám jen originální obrázky a případně své texty. Poté můžu vše sledovat na DEV verzi, můžu vidět můj nový projekt, který se postupně mění a dokončuje. Když se mi něco nezdá nebo nelíbí, napíši na podporu a oni to bez problému upraví.

Jakmile je projekt hotový, vše se převede z DEV verze na ostrou verzi, kterou už vidí také návštěvníci. Tento proces do spuštění, mi vždy zabere maximálně 2 hodiny práce (komunikace, testování, přemýšlení, apod.).  Ano i cena je poměrně vyšší, ale vím, že jsem originální, s funkcemi které nemá žádná konkurence a cokoliv mi může firma dodělat nebo upravit. Především nemusím mít obavy, z toho když projekt začne růst, že bych musel přecházet na jiný systém.

 Bezpečnost:

Téměř neprolomitelné, pokud si najmete šikovnou firmu. Tato eshopová řešení, nepoužívají děravý systém a jsou řádně zabezpečená.

  Flexibilita:

U tohoto řešení, máte možnost zasahovat a upravovat kódy nebo si firmou, která tvořila  eshop, doprogramovat jakýkoliv modul na míru. Já jim prostě představím svůj sen a oni mi ho zrealizují. Rovněž mají mnohdy šikovné administrace, které se mohou, podle uživatelských návrhů také změnit.

Kvalitní firmy mají svou podporu pro zákazníky, která funguje 24/7, proto vždy vyřešíte jakýkoliv problém velmi rychle.

 Vzhled:

S designem na míru se nemůže porovnávat žádná šablona. Proto jsou některé eshopy tak rozlišné a příjemné. Originální a poutavý design dokáže v návštěvnicích vzbudit mnohé. Pokud návštěvníka zaujmeš vzhledem, mohou nakoupit nebo si jej snadno zapamatují. V případě, že se nebudeš chtít lišit, budeš jen další eshop z mnoha.

Jak jsem již zmínil, využívám služeb FOX24, kteří mi vždy zašlou grafický návrh webu či eshopu, ještě předtím, než na něm začnou pracovat a já jej musím schválit. Nikdy se mi ještě nestalo, že bych dostal otřesný grafický návrh, vždy jsem chtěl jen minimální úpravy. Ty se většinou týkají spíše mých osobních pocitů.

Pokud to se svým podnikáním myslíš vážně, buď vždy originální a o krok napřed, než tvá konkurence.

 Závěr:

Eshop nebo web na míru, je sice dražší záležitost, ale nabízí poměrně dost výhod, oproti jiným řešením. Mnozí se většinou řídí přítomnosti, než aby mysleli na budoucnost, která je v podnikání velmi důležitá.

V případě webu či eshopu na klíč, se nemusíš skoro o nic starat, jen si stačí počkat si na výsledek. Pokud máš málo času a chceš se raději věnovat důležitějším činnostem, pak je tento způsob přímo pro tebe.

Hledáš-li tu správnou společnost pro tvorbu svého eshopu, pak ti doporučuji projít si reference, stránku dané společnosti (otestovat, zda je responzivní, jak je rychlá, zda není nějak rozbitá, apod.) což je dnes velmi důležité. Pokud si od někoho chci nechat vytvářet web nebo eshop, pak chci také vidět, jak se on sám prezentuje. Zajímá mě, jak vypadá jeho web, jestli je plně funkční a hlavně jaký z toho mám dojem, je moderní, zastaralý?

Na závěr k eshopovému řešení

Bohužel nevím, kdo zrovna čte tento článek a taky jak je zkušený či nezkušený, proto nedokážu být ve správném výběru přesnější. Záleží na mnoha faktorech, které je zapotřebí si rozmyslet, než se do něčeho vrhneš, tak to neber na lehkou váhu. Níže jsem vypsal, jaké řešení je pro jaký typ podnikatele.

  • Nemůžu si dovolit investovat nic – „eshop vlastními silami“
  • Moje výplata mi vystačí tak akorát do další výplaty – „eshop vlastními silami“
  • Jsem technický typ a chtěl bych se naučit tvořit eshopy – „eshop vlastními silami“
  • Nejsem technický typ, ale rád bych si jen eshop spravoval –„krabicové řešení“
  • Mám spoustu času, ale nemůžu si dovolit investovat – „eshop vlastními silami“
  • Mám málo času a málo peněz – „krabicové řešení“
  • Nechci nic speciálního – „krabicové řešení“ „eshop vlastními silami“
  • Nechci se o vůbec nic starat – „eshop na míru“
  • Vůbec tomu nerozumím, chci poradit – „eshop na míru“
  • Nechci vyčnívat z davu – „krabicové řešení“
  • Nemám čas, ale můžu investovat – „eshop na míru“

Máš na to jiný názor nebo máš jinou osobní zkušenost? Neboj se a poděl se svým názorem do komentářů, možná pomůžeš někomu, kdo se zrovna rozhoduje do čeho jít.

Patrik Zapletal
Vystudovaný elektrikář, který chtěl změnit svůj život a vydal se cestou online podnikatele. Zjistil jsem, že BEZ VÝMLUV lze dosáhnout každého úspěchu. Před 5 lety jsem nevěděl nic o online podnikání, dnes mě můj sen živí a dodává mi neuvěřitelnou volnost.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *