Marketing Online Marketing

Co je online marketing a co do něj spadá?

Co je online marketing a co do něho spadá

Marketing představuje soubor nauk a pozitivních vjemů na podporu služeb či nabízených produktů ve smyslu navýšení prodejnosti. Nalézt optimální cestu vedoucí k lepším výsledkům není vůbec jednoduché. Nutno podotknout, že se nejedná o jednorázovou činnost, ale o komplexní přístup s neustálou inovací a snahou se zdokonalovat. Aktuální klientela začíná být vůči klasické reklamě imunní, proto je dobře vedený online marketing jasnou prioritou všech kvalitních společností. Co to vlastně online marketing je a co do něho vše spadá?

Online marketing vám pomůže najít více zákazníků

Nabízet tu nejlepší službu na světě bez jakékoliv osvěty či širšího podvědomí? Naprostá utopie a asi ta nejrychlejší cesta k bankrotu. Online marketing je z důvodu pokročilé technologie a určitých změn společnosti jednou z nejdůležitějších součástí navyšování příjmů z prodeje. Internetová reklama má mnoho podob, proto se tento segment nazývá online marketing a zahrnuje veškeré aktivity na podporu svých služeb a produktů. Jednoduše řečeno, jedná se o cílené využití internetového prostoru k propagačním krokům. Je zapotřebí tuto práci dělat kvalitně, přestože vyžaduje velké úsilí, mnoho času a nelze ji nikdy považovat za ukončenou.

Právě z těchto důvodů se mnozí majitelé uchylují k najímání specializovaných týmů, které jim za pomocí marketingových strategií a nástrojů vypomohou nastartovat či oživit podnikání. Virtuální předloha dnešního světa a zájmy klientů se neustále vyvíjejí, společně s tím se zdokonalují i marketingové postupy, které se v některých případech sestavují na míru daným podnikatelským záměrům.

Nejznámější metody marketingu k propagaci na internetu

Internetové médium patří k výrazným symbolům aktuální doby. Lidé jsou online doma, venku, v práci. Zajímavé informace střídají ty nepodstatné, stačí několik kliknutí a vaše služba je za pomocí sdílení předávána dál mezi další potencionální zákazníky. Do kategorie nejvyužívanějších propagačních materiálů na internetu bezesporu patří webové sídlo firmy sloužící jako prodloužená ruka určená k odchytu klienta. Dále se sem řadí e-mailový marketing, reklamní bannery, textové odkazy nebo podpůrné firemní blogy.

Postupem času se online marketingové nástroje samozřejmě vyvíjejí. V současné době je nejdiskutovanějším tématem v oblasti propagace reklama umístěná na největších sociálních sítích, kde lze svým sdělením zasáhnout úzce vybranou skupinu lidí s největší pravděpodobností koncového prodeje. V neposlední řadě se dá využít služby Google AdWords.

Asi nejsilnějším odvětvím se však stává optimalizace pro vyhledávače známá pod zkratkou SEO. Tato metoda vám při správném sestavení strategie přinese mnohem vyšší návštěvnost. Důraz je kladen na klíčová slova zadávaná do fulltextového vyhledávání tak, aby výsledky posunuly vaše webové stránky na přední pozice.

Online marketing se nedá pevně uchopit

Online marketing je natolik tvárnou oblastí, že je velmi těžké tento osobitý prostor uchopit a celkově ho v celé šíři popsat. To, co platí dnes, již za rok nemusí vůbec fungovat. Prostředí se dynamicky vyvíjí a společně s tím i nároky na propagaci. Hlavním úkolem je rozšířit portfolio svých zákazníků/odběratelů a poskytnout jim přehledný způsob vedoucí k okamžitému nákupu. Tento cíl nalézáme jak v online, tak i offline způsobu komunikace s klientem. Důležité je v návaznosti na propagované zboží nebo služby nalézt nejvhodnější marketingovou strategii a principy otevírající dveře k vyšším ziskům.

Správná kombinace všech podpůrných atributů

Klasická televizní, tištěná nebo rozhlasová reklama funguje jako nevyžádané a obtěžující sdělení, které se snaží přimět potencionální klienty k nákupu, aniž by o daný sortiment projevili zájem. Online marketing je v této otázce odlišný a skrze PPC reklamu, webové stránky a optimalizaci pro fulltextové vyhledávání předkládá podrobnější informace o projevenou oblast. Vše funguje na tématické součinnosti chování uživatele na internetu, a proto se taková reklama projevuje jako vysoce efektivní. Nevěnovat pozornost internetovému marketingu je nezodpovědné.

Nejčastější chyby začátečníků

Nejčastější chyby, kterých se začátečníci dopouštějí, je právě neznalost online marketingu. Většina začínajících online podnikatelů si stále myslí, že stačí vytvořit webové stránky nebo e-shop a mají vyhráno. Bohužel dnes je internet zahlcen obrovským množstvím stránek, blogů, magazínů, a e-shopů. Pokud tedy nebudete využívat sílu online marketingu, váš web zapadne někde hluboko a nikdy nezískáte žádné návštěvníky, tím pádem ani zákazníky. Pokud máte nové webové stránky nebo e-shop, tak se nacházíte teprve na začátku, nyní je zapotřebí přivést návštěvníky, aby se z těchto stránek mohli stát výdělečné online projekty. Doporučujeme věnovat 70% svého času do propagace a 30% do budování obsahu.

Další častá chyba u začátečníků spočívá v masivní propagaci, která je mnohdy škodlivější, než žádná. Díky masivní propagaci může vaše stránky postihnout tzv. Ban, tím pádem přijdete o přirozenou návštěvnost z vyhledávačů. Do masivní propagace můžeme zahrnout velký nárůst zpětných odkazů nebo přehlcení obsahu klíčovými slovy. Naskýtá se dalších nespočet možností, kterých se vyvarovat při online marketingu, proto doporučuji si něco přečíst o SEO, Black hat SEO a White hat SEO.

Internetový marketing zahrnuje

Online marketing je velmi rozsáhlé odvětví reklamy.  Níže si pro představu popíšeme, co vlastně online marketing obsahuje. Ukážeme si možnosti online marketingu s doporučenými informačními stránkami, které se tomuto odvětví věnují.

V tomto článku jsme si představili, co je to online marketing, co obsahuje a jak jej využít ve svůj prospěch. Protože tohle téma se nedá shrnout pouze do jediného článku, budeme se věnovat jednotlivým odvětvím online marketingu v dalších článcích, kde ukážeme i praktické příklady a možnosti online propagace s minimálními investicemi.

O autorovi

Patrik Zapletal

Vystudovaný elektrikář, který chtěl změnit svůj život a vydal se cestou online podnikatele. Zjistil jsem, že BEZ VÝMLUV lze dosáhnout každého úspěchu. Před 5 lety jsem nevěděl nic o online podnikání, dnes mě můj sen živí a dodává mi neuvěřitelnou volnost.

Přidat komentář