Jak vytvářet obsah pro webové stránky

Jak vytvářet obsah pro webové stránky
4.75 (95%) [Hodnocení] Ohodnoť článek

Vidina finanční nezávislosti skrze vybudování úspěšného online byznysu je lákavou představou pro stále větší počet lidí. Tradiční zaměstnání neposkytuje tolik potřebnou svobodu pro seberealizaci a nastoluje hmatatelné mantinely bez možnosti je přeskočit. Tento negativní útlum lidských dovedností nás prakticky vyřazuje ze hry. Je na místě popřemýšlet o svých schopnostech a pokusit se ze stínu vykročit.

Dobrá tedy, stačí se posadit k počítači, nechat si zhotovit webový design na míru či si pořídit unikátní šablonu na WordPressu a rozjet byznys v námi preferované oblasti? Drtivá většina lidí se domnívá, že vstup do online světa plného výdělků je jednoduchý, v pozdější fázi však přehodnocují svá stanoviska a projekty rozjíždějí po druhé i po třetí. Ve své podstatě až do zlomového bodu. Tedy tak dlouho, dokud si ze svých předchozích chyb neodnesou ponaučení. Webové stránky je nutné tvořit s maximálním přihlédnutím k potřebám vybraných zákazníků a čtenářů – a jejich spokojenost závisí na kvalitně vytvořeném webovém obsahu.

Skvělá reklama bez prodeje

Vytvoření zdárné reklamní kampaně na podporu webových stránek je samozřejmě důležitým atributem pro zvýšení celkové návštěvnosti. I sebelepší produkt se bez viditelné osvěty nedostane dále, než před pomyslné dveře zapomnění. Sledování statistik návštěvnosti může sice poskytnout povzbuzující informaci o funkčnosti nastavené reklamní kampaně, nic to však nevypovídá o kvalitě vytvořeného obsahu. Máte denně stovky až tisíce unikátních prokliků, a přesto vás prodejnost stránek neuspokojuje? Udělali jste pravděpodobně jednu z největších chyb, nedokázali jste čtenáře přesvědčit o solidnosti webu a kvalitách produktů. Úspěšné reklamní kampani vždy musí předcházat dotáhnutí webového obsahu do posledního detailu.

Bez přehledné prezentace, kde se návštěvník rychle zorientuje a získá slíbené informace s přidanou hodnotou, se nikam nedostanete. Začněte tedy od začátku a zapracujte na svém webovém obsahu.

Uspokojení zákazníka/čtenáře

Na malou chvíli se zastavte a přestaňte přemýšlet nad propagací svých webových stránek a raději se pokuste odhalit jejich nedostatky. Každý nově příchozí návštěvník se k vám většinou dostává přes vyhledávače po zadání klíčového slova či spojení. Má tedy potřebu vycházející z nedostatku informací nebo hledání určité služby/produktu. Vaším úkolem je potřebu uspokojit a navázat oboustranně prospěšnou spolupráci. Strategie se však neobejde bez kvalitních textů, za které je nutné si i připlatit.

Skvělým příkladem se stávají webové stránky v populárním konceptu how-to-article, kde lidé nacházejí odpovědi na své otázky. Čím podrobněji a srozumitelněji se web problematikou zabývá, tím lépe dokáže své produkty označené v návodech prodat.

Tvorba obsahu webových stránek není jen o článcích

Excelentní informační stopa vdechnutá jednotlivým článkům je jedna věc, přehledné prostředí na webových stránkách věc druhá. Kvalitně sestavený portál své čtenáře vede tou nejjednodušší formou k získání potřebných informací. Nesmíme tedy zapomenout na dobře zvolené nadpisy kategorií, používejte trochu logiky, obohaťte obsah o kvalitní fotografii, pokud je to možné, přijdete tématické video. Snažte se již na hlavní stránce poskytnout informace o jednotlivých kategoriích skrze jejich detailnější popis.

Především se nevydávejte cestou vytváření obsahu, abyste jen vyplnili místa mezi obrázky klíčovými slovy. Přesně takové jednání vede spíše k rychlému odlivu zákazníků. Klíčová slova se musí využívat smysluplně a v omezeném počtu.

Nepopisujte, ale prodávejte

Tvorba webového obsahu je složitý nástroj určující celkové výdělky provozovaného projektu. Získat zákazníka není těžké, je zapotřebí vědět, jakým způsobem mu svůj produkt předložit. Podpůrné články by se měly zaobírat spíše výhodností nákupu a tím, jaká pozitiva z vašich služeb vyplývají. Máte úklidovou společnost? Určitě nenabízejte úklid, ale věnujte svou pozornost výhodám, které čistý dům nabízí a jaké výhody potencionální klienti získají. Klidně se postavte před zrcadlo a sami se svého odrazu zeptejte, co váš klient nákupem produktu nebo služby získá? V odpovědi musí zaznít rozhodnost a přesvědčivost – pak už to jen stačí přetáhnout na papír.

Čím je kvalitní obsah webu tvořen?

Na tuto otázku existuje celkem jednoduchá odpověď. Realizace však bývá mnohem složitější. Především chtějte originální a přínosný obsah, nikoliv bezduché texty bez vypovídající hodnoty. S každým publikovaným textem je v rámci kvalitně vedeného obsahu spojená i vaše maximální spokojenost. Uveřejňujte texty bez gramatických chyb, jinak nepůsobí příliš profesionálně. Hlavně nezapomeňte na odpočinek, tak vám texty půjdou od ruky lépe.

Naučte se pracovat s klíčovými slovy

Pokud budete chtít ve vyhledávačích získat dobré pozice (ideálně na první straně), měli byste se držet nějakých SEO pravidel. Při tvorbě obsahu k těmto pravidlům samozřejmě patří vypsané titulky a popisky, hezké URL adresy, alternativní popisky obrázků, správná struktura a v neposlední řadě klíčová slova. Klíčová slova jsou velice důležitý prvek, podle kterého vyhledávače dokážou určit, o jaké téma se jedná, a na základě toho dokážou nabídnout návštěvníkovi relevantní výsledky.

Pokud chcete získávat dobré pozice ve vyhledávačích a chcete dát jasně najevo, co na vašich stránkách nabízíte, pak musíte optimálně využívat klíčová slova. Jak pracovat s klíčovými slovy a jak je najít si budeme probírat v nadcházejících článcích.

Pár tipů na závěr

Abych vám trošku naznačil, jaký obsah byste měli vytvářet a jaký zajímá návštěvníky internetových stránek, vypsal jsem níže pár tipů pro inspiraci. Především myslete na to, že tvoříte obsah pro návštěvníky, kteří prahnou po informacích. Vyhledejte si vše o vaší cílové skupině a nabídněte jim, co je zajímá a o čem nejvíce diskutují. Bláboly si mohou přečíst kdekoliv, zkuste nabídnout něco více, než konkurence.

Také tento článek není prozatím nijak extra hodnotný, protože jsem vám chtěl představit pouze základní tipy pro tvorbu obsahu. Tvorba obsahu pro webové stránky není téma pouze na jeden článek, proto nás nadále sledujte, jelikož se tomuto tématu budeme věnovat hlouběji.

  • Inspirujte se od konkurence
  • Vytvářejte návody
  • Vytvářejte rozhovory
  • Vytvářejte recenze
  • Vytvářejte kritiku
  • Vytvářejte srovnávací recenze
  • Tipy na nástroje, se kterými pracujete
  • Zábavné citace, videa
  • Vytvářejte seznamy zajímavých materiálů (knihy, e-booky, kurzy, oblíbená místa, blogy, magazíny, zajímavá videa a mnoho dalšího)
  • Můžete napsat o svém úspěchu i neúspěchu
  • Průzkum klíčových slov ve vašem oboru vám nabídne další témata, o kterých psát
  • Pište řešení na problémy, které se řeší v diskuzích, fórech nebo na sociálních sítích
  • Můžete vytvářet Podcasty (zvukové informační nahrávky)
Patrik Zapletal
Vystudovaný elektrikář, který chtěl změnit svůj život a vydal se cestou online podnikatele. Zjistil jsem, že BEZ VÝMLUV lze dosáhnout každého úspěchu. Před 5 lety jsem nevěděl nic o online podnikání, dnes mě můj sen živí a dodává mi neuvěřitelnou volnost.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *