Na čem shoří většina začínajících podnikatelů

Na čem shoří většina začínajících podnikatelů
Ohodnoťte článek

Ať už máte nějaký ten nápad ve fázi konceptu jen doma v počítači, nebo se vám podařilo už něco vybudovat, pokud se vás týká jeden z níže uvedených bodů, je velká šance, že váš byznys dříve či později skončí.

  • Jste sám

Statistiky mluví jasně. Pouze velmi málo úspěšných společností bylo založeno jen jednou osobou. Co je na tom špatně, mít jen jednoho zakladatele? Může to totiž znamenat, že v okolí té osoby se nenašel nikdo, kdo by tomu nápadu věřil a viděl v něm nějaký potenciál. I kdyby tomu tak nebylo, chtít zvládat vše pouze v jedné osobě může býttak velká zátěž, že nakonec povede k neúspěchu.

  • Špatná lokalita

Situace v USA odhalila zajímavý fakt. V některých městech se startupům přirozeně daří více, než v jiných. Daná lokalita poskytuje mnohem lepší podmínky tomu, aby byznys prosperoval. Je to díky vyšším standardům, vstřícnější komunitě a taky trochu pověsti – když se dolarový milionář rozhodne investovat někam peníze, je šance, že se vydá spíš do Silicon Valley, než do nějakého malého neznámého městečka.

  • Příliš omezený cílový trh

Další zajímavý fakt z USA odhalil, že velký počet žadatelů o funding cílí své produkty nebo služby na velmi omezený trh a v důsledku toho mají pochopitelně velmi omezený obchodní potenciál.

  • Kopie z kopie, či slušně řečeno deriváty

Když se váš byznys opírá o existující startup/firmu, není to vyloženě nic špatného. Máte svým způsobem jistotu, že se v daném oboru dají peníze vydělat. Jinak by konkurence nebyla. Skutečnost je však taková, že startupy, které měly úspěch, málokdy kopírovaly existující firmy. Zakladatelé zkrátka identifikovali nějaký problém a ten taky vyřešili.

  • Nejste nebo nechcete být progresivní

Startup není olympijský běh. Nemá jasně daná pravidla. Vlastně ani cíl. Během procesu se může stát, že určité záměry výrazně přehodnotíte. Musíte zůstat flexibilní, progresivní. Je to podobné, jako když sledujete stopu. Může vás zavést různými směry. Nikdy nesmíte příliš lpět na původním plánu. S velkou pravděpodobností je celý špatně. Zůstaňte otevření k novým myšlenkám a hledejte prostor k expanzi.

  • Nevhodní spolupracovníci/zaměstnanci

Specificky programátoři, IT specialisti a další vysoce kvalifikovaní zaměstnanci, jejichž know-how je klíčové pro úspěch projektu. Když udělají chybu, váš nápad je mrtvý. Statisticky řečeno, hodně zakladatelů startupů jsou programátoři, takže nemají problém najmout ty správné, schopné lidi. A co vy? Umíte poznat dobré a schopné lidi?

  • Pomalý launch

Musíte zůstat ve střehu a průběžně službu/produkt aktualizovat. To však vyžaduje provést určitou práci, dokončit ji a věřit si natolik, aby se update dostal ke všem uživatelům. V některých případech je rychlost a přesnost kritická – vezměte si kupříkladu bezpečnostní záplaty a aktualizace. Jsou situace, ve kterých by váš byznys kvůli tomu mohl skončit, a to doslova během pár hodin.

  • Nejasná cílová skupina

Jestli jsme se něco naučili, tak to, že když se zaměříte na specifické lidi, můžete jim lépe vyhovět, víc je zaujmout a získat si jejich přízeň. Celý moderní marketing je právě o tom, vybrat si ty správné lidi a správným způsobem s nimi zahájit dialog. Když však zacílíte příliš nejasně nebo obecně, je možné, že se na váš produkt/službu časem úplně zapomene.

  • Nedostatečné financování

Samozřejmě, že v začátcích jste podfinancováni. Otázka je, jak moc. Pokud jste v situaci, kdy k původní realizaci námětu chybí kapitál a vy musíte začít celý projekt kuchat jako řezníci, nemá význam plánovat launch. V takovém případě musíte zůstat u alfy/bety a rozjet další kolo financování.

Patrik Zapletal
Vystudovaný elektrikář, který chtěl změnit svůj život a vydal se cestou online podnikatele. Zjistil jsem, že BEZ VÝMLUV lze dosáhnout každého úspěchu. Před 5 lety jsem nevěděl nic o online podnikání, dnes mě můj sen živí a dodává mi neuvěřitelnou volnost.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *