Rozhovor s Miroslavem Uďanem – zakladatelem společnosti Shoptet.cz

Rozhovor s Miroslavem Uďanem – zakladatelem společnosti Shoptet.cz
4.5 (90%) [Hodnocení] Ohodnoť článek

Dnes bych vám rád představil úspěšného podnikatele Miroslava Uďana a jeho geniální produkt pro každého provozovatele e-shopu. Jedná se službu Shoptet.cz, která je jednoduchým řešením pro každého začínajícího e-shopaře, jak sám Miroslav níže vysvětluje.

Takže se sami podívejte, zda by se vám tato služba nehodila. Shoptet je unikátní v tom, že si ho můžete zdarma a nezávazně vyzkoušet. Máte na to celých 30 dní.

Zdravím Vás, Miroslave, mohl byste se našim čtenářům v krátkosti představit?

Dlouho jsem pracoval v T-Mobile, měl jsem slušný plat i práci, která mě bavila. Ale po čase jsem zjistil, že toužím po něčem větším. Když jsem se rozhodl mít vlastní e-shop, byly u nás e-shopy ještě v plenkách a založení znamenalo zaplatit si několik stovek tisíc za práci programátora, nebo to sám umět.

Můžete více popsat, co je vlastně Shoptet zač? Dokázal by pomoci i podnikatelům, kteří nemají s internetem žádné zkušenosti?

Shoptet je řešením pro každého začínajícího e-shopaře. Je ideální pro ty, kteří nechtějí investovat do programátorů a chtějí rovnou prodávat. Určitě bych ale neřekl, že je Shoptet pro někoho, kdo neví, co je internet. Je pro lidi, co si jdou za svým cílem, pro všechny, kteří chtějí kvalitu a dokážou ji ocenit.

O to samé se totiž v Shoptetu snažíme, být neustále aktuální. Jdeme s nejnovějšími trendy v online marketingu, nabízíme zákazníkům nejen rychlou podporu, ale taky spoustu informací, jak začít a prosperovat v konkurenčním prostředí.

Jak je obtížné budovat a řídit projekt, který má velké ambice a rychle se rozvíjí? Měli jste hned ze začátku desítky zaměstnanců a známé jméno na internetu?

To rozhodně ne, myšlenka na Shoptet vznikla postupně – nejdříve jsem provozoval sám svůj vlastní e-shop, a pak jsme se s kamarádem, na jehož platformě jsem svůj e-shop provozoval, shodli, že je pro nás zajímavější e-shopy tvořit, než provozovat  🙂

Začátky byly samozřejmě těžké – začínali jsme od úplné nuly a museli jsme se rvát o místo na slunci s desítkami dobrých firem, ale bavilo mě to a podle všeho jsme byli schopni nabídnout zákazníkům dostatečně dobrou službu, abychom na tak těžkém a saturovaném trhu uspěli.

Shoptet je český, je snadno ovladatelný a má přívětivé uživatelské prostředí. Náš tým programátorů neustále pracuje na jeho funkcích, jsme vždy aktuální, jdeme s dobou. Máme několik stylových šablon, které si e-shopista upraví podle svých potřeb. Krom stávajících brzo přibudou i nové.

Navíc vycházíme vstříc žádostem našich klientů a plníme jejich přání. Ale nemyslíme jen na vzhled, naše e-shopy jsou takové, jaké bychom sami chtěli používat. A přitom maximálně tlačíme na co nejvyšší kvalitu a rychlost zákaznické podpory.

Dokáže si snadno vytvořit e-shop i začátečník, který nemá žádné zkušenosti s tvorbou webu ani e-shopu?

Ano, pro každého máme zkušební dobu 30 dní a naše podpora je k dispozici od pondělí do pátku. Dneska je na internetu většina populace, facebookový profil má minimálně 80 % Čechů a aktivně jej používá. Pokud ovládáte tohle, snadno si vytvoříte i e-shop na naší platformě.

V dnešní době ale nestačí vytvořit pouze pohledný e-shop. Jak by měli nováčci dále rozvíjet své podnikání na internetu a jak mohou přivést na e-shop zákazníky?

Kdyby někdo znal jednoznačnou odpověď, asi by byl neskutečně bohatý. 😀

Na internetu vzniká čím dál více e-shopů, tím pádem je i vyšší konkurence, ale to rozhodně neznamená, že nemůžete uspět. Mezi nejdůležitější věci, jak přivádět na svůj e-shop nové zákazníky a uchovávat si ty stávající, je znalost oboru – tedy být odborníkem v tom, co prodávám, nebo na to mít zaměstnance.

V poslední době se tento trend neustále rozmáhá, e-shopisté začali psát blogy, kde radí zákazníkům, pomáhají jim a nesnaží se prodávat hned při první příležitosti. Zkrátka si budují pevné vztahy založené na důvěře. Zákazník, který vám bude věřit, doporučí obchod svým známým. A takováhle reklama je nejcennější. Ale o tomhle tématu by se dalo mluvit i několik dní a stále by nebylo vyčerpané.

Čeho by se měl začínající majitel e-shopu vyvarovat?

Rozhodně si nesmí myslet, že e-shop je uzavřený svět, kde se nemusí s nikým bavit. Naopak kvůli absenci setkání tváří v tvář musíte ještě více zabrat, aby k vám zákazník našel důvěru. Proto nezapomínejte na komunikaci, je naprosto klíčová.

Kam by měly vést první kroky začínajícího majitele e-shopu a co by se měl rozhodně naučit?

Poznat, kdo jsou jeho zákazníci, tedy zjistit, jaká je jeho cílová skupina. A pak s nimi jednat férově. Měl by se také orientovat v internetovém prostředí a mít základní povědomí o všech kanálech online marketingu.

Určitě bych nezapomněl také na povědomí o psychologii, jak správně pečovat a hlavně jednat se zákazníky. E-shopisté často zapomínají, v jaké jsou pozici, tedy náš zákazník, náš pán.

Jaké byly vaše prvotní cíle a sny? Zdály se vám v začátcích reálné a snadno dosažitelné?

Jsem hodně velký pragmatik – takže povětšinou to neřeším tak, že bych měl nějaké cíle, kterých bych se snažil dosáhnout, ale snažím se prostě ze sebe dostat maximum, a pak jsem překvapený z toho, co jsme vytvořili 🙂

Co byste doporučil našim čtenářům, kteří jsou převážně začátečníci v online podnikání?

Aby se učili a vzdělávali, nejde jen sedět a čekat na úspěch. Důležité je jednat, i když se vám třeba první podnik nepodaří, vezmete si příklad ze svých chyb a příště budete lepší. Vytrvejte, třeba si i najděte nějaký vzor, ať už v ČR nebo v zahraničí. Choďte mezi stejně smýšlející lidi, na networkingy, přednášky. Je jich teď hodně v každém větším městě.

Můžete doporučit nějaké vzdělávací knihy a odkazy, které máte v oblibě?

Samozřejmě sleduji různé podnikatelské weby, pročtu si například Forbes, ale určitě mě zajímají i rozhovory na Mladém Podnikateli, jsou inspirativní, nejen pro marketéry a e-shopisty. Co se marketingu týče, tak bych asi doporučil knížky od Dana Arielyho, ale jinak i zde platí, že není nad osobní zkušenost. To, co v knížkách může fungovat, neznamená, že to může fungovat i ve vašem případě. A naopak – to, co jiní zavrhují, může naopak u vás fungovat.

Děkuji za přínosný rozhovor a přeji mnoho úspěchů.

Taky děkuji.

Tak co na Shoptet říkáte? Líbil se vám rozhovor a chtěli byste si přečíst další podobný? Napište mi do komentáře své dojmy. Pokud se chcete i vy podělit o svou cestu za úspěchem, ten příští rozhovor může být třeba rovnou s vámi. Těším se na vaše komentáře.

Patrik Zapletal
Vystudovaný elektrikář, který chtěl změnit svůj život a vydal se cestou online podnikatele. Zjistil jsem, že BEZ VÝMLUV lze dosáhnout každého úspěchu. Před 5 lety jsem nevěděl nic o online podnikání, dnes mě můj sen živí a dodává mi neuvěřitelnou volnost.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *