Marketing Návody Online Marketing Vzdělávání

Jak získat návštěvnost na webové stránky s minimálními investicemi

Online Marketing zdarma - Jak tvořit textový obsah

Jak jste si určitě všimli, už dlouho se tu neobjevil žádný nový článek. V současné době totiž pracujeme i na dalších  projektech, ale rozhodně se nemusíte bát toho, že vám tento web již nic nového nepřinese. Dnes se s vámi chci podělit o pár praktických informací, které vám pomůžou vytvořit kvalitní článek z hlediska SEO. A zaměříme se právě na to, jak investovat co nejméně peněz a přesto být ve vyhledávačích na předních místech. Už dopředu můžu prozradit, že jedna z důležitých věcí je právě nenechat své stránky jen tak ležet ladem a snažit se aspoň v delších časových intervalech přidávat různé hodnotné články.

Je to asi šest let zpátky, kdy jsme v domácnosti neměli moc peněz. Moje výplata nebyla nijak vysoká, s 13000 Kč si opravdu moc vyskakovat nemůžete. Takže i když jsem chtěl rozjet nějaký online byznys, neměl jsem vlastně žádné peníze navíc, které bych mohl investovat do marketingu. Nezbývalo mi, než se s tím nějakou dobu prát. Mohl jsem si to ulehčit a vycouvat, říct si, že bez investic to nepůjde, konkurence je příliš vysoká apod. Já jsem se ale spíše věnoval hledání řešení, jak i bez investic dosáhnout zvýšení návštěvnosti svých stránek.

Nezbývalo mi nic jiného, než se zaměřit na SEO (Optimalizace pro vyhledávače). Což znamená psát články zaměřené na určitá klíčová slova. Abyste dostali své stránky na přední pozice, nemusíte tedy nic platit, ale zato se musíte obrnit trpělivostí. Občas totiž trvá nějaký čas, než se vaše články na předních pozicích vyhledávačů objeví.

Abych vydělával na internetu, budu potřebovat hodně peněz – TO NENÍ PRAVDA!

Mnoho lidí má zkreslené představy o online podnikání, a nejen o tom online. Často slýchám tyhle argumenty:

  • Nemám peníze, abych převálcoval konkurenci…
  • Dnes už nejde uspět v takovémto konkurenčním boji, jsou tu zavedené firmy…
  • Tvorba webu stojí mnoho peněz…
  • Marketing je drahá záležitost…
  • A další jim podobné…

Tyto argumenty napadnou spoustu lidí, kteří se zabývají otázkou, jak vydělat peníze nějakou formou podnikání a zlepšit tak svou finanční situaci. Raději se proto poohlédnou po nějaké brigádě nebo druhé práci. Ano, tam jsou mnohdy peníze jisté a fixní. Ale co když vám řeknu, že můžete vydělávat z pohodlí domova? Zdá se vám to jako sen? Ne, není to sen ani ohraná fráze, je to možné. Musíte ale pro to něco udělat. To nejdůležitější, co můžete udělat ihned a zdarma, je začít. Nastavit a určovat si cíle vám může pomoci náš dřívější článek: Bez cílů nelze dosáhnout žádného úspěchu! Proč?

Já osobně jsem se dokázal finančně osvobodit po čtyřech letech tvrdé práce. Tak dlouhá byla doba, než jsem dosáhl nějakých zisků, které jsem byl schopný reinvestovat. A to jsem začínal s pouhými 1000Kč jakožto investicí.

Co stojí za mými online úspěchy?

Vytrvalost, dokončování cílů a hledání řešení, to jsou vlastnosti, které jsou nyní v mém životě samozřejmostí. Abych usnadnil život dalším jako já, snažím se neustále radit nováčkům v internetovém podnikání, protože sám jsem také někdy začínal, a to ještě v době, kdy nebylo tolik informací, co dnes. Dnes na internetu najdete nespočet návodů, rad a tipů, se kterými lze kvalitně pracovat.

Jak vytvořit webové stránky a dostat je do chodu jsme si popsali už v několika předchozích článcích, které můžete vidět níže. Nyní si ve zkratce ukážeme, jak vytvořit hodnotný článek, který bude čtivý jak pro čtenáře, tak pro vyhledávače, odkud přichází návštěvnost téměř ZDARMA. Především ale z vyhledávačů chodí lidé, kteří něco konkrétně hledají, a jsou to ve většině případů kvalitní zákazníci.

Jak vytvořit kvalitní obsah, který budou mít rádi i vyhledávače

Níže si vypíšeme základní pravidla, jak postupovat při tvorbě a strukturování článku tak, aby byl článek zajímavý i pro velké vyhledávače typu Seznam a Google. Jedná se o nejdůležitější faktory, podle kterých vyhledávače usuzují, zda daný obsah je kvalitní, či nikoliv. Podle toho pak článku udělí pozici.

Hlavním pravidlem je naučit se strukturovat články tak, aby byly dobře použitelné pro vyhledávače a zároveň zajímavé a čtivé pro čtenáře. Představte si tento text bez jakékoliv struktury – například, kdyby byl článek napsán v jednom odstavci s jedním nadpisem. Myslíte si, že by vás takto nestrukturovaný článek zaujal?

Schválně se na něj podívejte na obrázku níže. Když píši článek a dokončuji jej, vždy se zaměřuji na to, aby článek zaujal už na první pohled. Jednak to vypadá o mnoho lépe, než článek na obrázku, ale především se lépe čte a také jej upřednostňují vyhledávače před ostatními nestrukturovanými články.

Nestrukturovaný text

PS: Pokud nevíte, co jsou klíčová slova a jak s nimi pracovat, doporučuji si o tom něco nastudovat. S klíčovými slovy budete totiž pracovat neustále.

 

Další pravidla můžete vidět níže:

Titulek – Titulek musí vždy obsahovat jedno hlavní klíčové slovo, nejlépe na začátku titulku, ale nemusí to být pravidlem. Délka titulku je maximálně 60 znaků, a to i s mezerami. Pokud používáte WordPress, nezapomeňte na plugin Yoast SEO, pomocí nějž bude snadné nastavit titulek a popisek pro každý článek a stránku. Především ale tento plugin upozorňuje na to, co vylepšit, nebo naopak kde ubrat.

Nadpisy – Nezapomínejte nikdy na podtitulky, které budou mít správné parametry. Vždy je pouze 1x H1 a poté to pokračuje 1-2x H2, 2-3x H3, 2-3x H4, atd. Pokud nevíte, zda vaše stránka obsahuje dobrou strukturu nadpisů a podnadpisů, můžete si pomoci jedním z mnoha nástrojů zdarma: SEO servis nebo síla SEO.

Nadpisy a podnadpisy by měly obsahovat hlavní klíčové slovo, od H4 se jimi už nemusíte až tak zabývat. Samozřejmě klíčová slova do podnadpisů necpěte násilím. Pokud tam nejdou zakomponovat nebo se tam nehodí, prostě je tam nedávejte. Každý článek by měl obsahovat minimálně 1x H1, 1x H2, 1-2x H3.

Nevytvářejte dlouhé odstavce Dlouhé odstavce, které nejsou oddělené, jsou nepřehledné, a navíc to ani nevypadá pěkně. Osobně dělám odstavce po cca 5 řádcích.

Nepište dlouhá souvětí – Nejvíce návštěvníka nudí, pokud se musí prokousávat dlouhými a složitými souvětími. Snažte se věty zbytečně nenatahovat, buďte co nejstručnější.

Zakomponovat klíčová slova – Klíčová slova, která jste si předem vybrali, nezapomeňte zakomponovat i do vlastního textu. Jedno až dvě klíčová slova můžete označit tučně, aby vyhledávač věděl, k jakému tématu obsah článku přiřadit. Nepřehánějte to, protože přeoptimalizovaný text také není dobrý a má podobné výsledky, jako ten neoptimalizovaný.

Maximální hustota klíčového slova pro vlastní text je 3%. Pokud využíváte nástroj Yoast SEO, potom vás tento nástroj upozorní, v jaké míře se vámi vybrané klíčové slovo zobrazuje.

Obrázky – Vždy musí mít vyplněný alternativní popisek, protože roboti vyhledávačů neumějí vyčíst, co je na obrázku. K tomu právě slouží alternativní popisek obrázku. Zde také zakomponujte vaše hlavní klíčové slovo. Není moc dobré tahat fotky z fotobank, které jsou zdarma, jelikož je má každý druhý web. Obrázky se snažte mít co nejmenší, například aby místo 16 MB měly jen 500 kb. K tomu můžete využít jeden bezplatný nástroj, najdete ho na: https://compressor.io/compress.

Wikipedie a jiné odkazy – Z praxe mám osvědčené, že je velice cenné a budící důvěru přidat odkaz z wikipedie nebo z jiného kvalitního portálu, pokud potřebujete například vysvětlit nějaký nový pojem. Především se tohoto pravidla držte, pokud půjde o reklamní článek na jiném webu. Článek tak bude vypadat přirozeněji, než jako pouhé reklamní sdělení.

Délka obsahu – Krátké články ve vyhledávači nemají moc váhu, minimální délka je 500 slov, ale čím je článek delší, tím lépe. Na druhou stranu, všeho s mírou, nechcete přece své čtenáře unudit k smrti.

Tučná slova a kurzíva – Používejte ztučňování slov, podtrhávání a kurzívu. Tučným písmem uvádějte zejména klíčová slova (maximálně 2-3 v obsahu), ale i začátky částí, kde chcete čtenáře zaujmout, jelikož všichni čtenáři většinou napřed text letmo projedou.

Kurzívou vyznačujte slova nebo věty pouze v ojedinělých případech. Jednak díky těmto tipům článek vypadá lépe, ale především těchto parametrů si všímají vyhledávače a na základě toho vyhodnocují, o jaké téma jde a zda je článek dobře strukturovaný.

Nezapomínejte na Call to Action – Pokud chcete dosáhnout zisků z Affiliate marketingu nebo z něčeho jiného, je zapotřebí využívat Call to Action neboli výzvu k akci. Je hezké mít kvalitní obsah, ale když nebude konvertovat nějakým způsobem prodeje, je téměř k ničemu. Nebojte se vložit do textu odkazy, tlačítka, banner nebo něco jiného.

Osobně využívám tlačítka i odkazy s tím, že článek většinou ukončím nějakou nabídkou nebo tzv. pomocí, kdy pod tlačítkem čtenáři najdou daný produkt či službu k tématu, o kterém jsem psal.

TIP: Text s nabídkou, který dám v kurzívě s větším písmem, vás zaujme mnohem více, než běžný text se zarovnáním doprostřed.

Dejte vědět lidem o novém obsahu – Nespoléhejte pouze na vyhledávače a dejte o něm vědět. Propagujte, propagujte  a zase propagujte. Využijte Facebook, Google+, Twitter, Linkuj.cz a ti, co mohou i investovat peníze, mohou využít Facebook reklamu nebo jiné PPC. Můžete také oslovit jiné tematické weby, kde vy nebo oni napíši článek se zakomponovaným odkazem na vaši hlavní stránku a článek.

Využijte diskuzní fóra, kde například zrovna debatují na téma, o kterém jste psali článek. Používáte e-mailový marketing? Potom zašlete krátký e-mail o novém obsahu všem svým kontaktům.

Závěr

Snažte se tvořit pro své čtenáře opravdu kvalitní obsah, jinak vaši návštěvníci odejdou a už se nikdy nemusí vrátit. Nekvalitního obsahu je na internetu už dost, buďte originální a lepší než ostatní, časem uvidíte výsledky. I já se o to snažím. Tento článek jsem psal dvě a půl hodiny, aby měl opravdu nějakou hodnotu a abych vám předal opravdu kvalitní informace.

Nezapomínejte také na propagaci, která je více než důležitá. Protože bez návštěvníků nemáte čtenáře, ani zákazníky.

Pokud vás článek zaujal nebo vám pomohl v začátcích, budu velice rád, když jej budete sdílet pomocí ikonek pod ním.

O autorovi

Patrik Zapletal

Vystudovaný elektrikář, který chtěl změnit svůj život a vydal se cestou online podnikatele. Zjistil jsem, že BEZ VÝMLUV lze dosáhnout každého úspěchu. Před 5 lety jsem nevěděl nic o online podnikání, dnes mě můj sen živí a dodává mi neuvěřitelnou volnost.

Komentářů

  • Ako základ dobré, len by som určite ešte spomenul budovanie spätných odkazov ako aboslútny základ online stratégie :)

  • Pěkný článek, budu sdílet. Co se týče „SEO stránek“, máte zkušenost s publikací vícero typů obsahu (text, grafika, video…) a rozdělením do seznamů pomocí kotev? Mně se tyto způsoby celkem často osvědčují.

    • Děkuji, moc si toho cením. Zatím zejména využívám textový obsah a obrázky (citáty), další věci začínám pomalinku praktikovat na jiných projektech, ale děkuji ti za tip.

Přidat komentář