Jak na prodej digitálních produktů: Vybudujte si online pasivní příjem
Přemýšlíte o tom, jak si přilepšit prodejem digitálních produktů? Skvělý nápad a možná vám i pomohu! Digitální produkty představují jednu z nejsnazších cest k online pasivnímu příjmu. Ať už jste marketingový guru nebo úplný nováček, možnosti jsou téměř neomezené. Osobně se věnuji marketingu pro klienty, ale zároveň si slušně přivydělávám affiliate marketingem a prodejem digitálních produktů.
Nejsem sice milionář, který se topí v penězích, i když jsem si za 12 let vydělal přes 5 mil. Kč jen pomocí affiliate marketingu. Moje měsíční příjmy jsou na tolik vysoké, že mohu být vlastním pánem a řídit si svůj čas. Jelikož mám bohaté zkušenosti s tvorbou a prodejem digitálních produktů, jako je třeba můj jeden bizarní produkt o zvětšení penisu, který se prodává dodnes, chtěl jsem vám předat kousek mého know-how.
Co je to ten digitální produkt?
Digitální produkt můžeme charakterizovat jako multimédium, dostupné k okamžitému prodeji online, bez fyzického skladování, jako znáte u klasických produktů. Zahrnuje to širokou škálu digitalizovaných verzí, jako jsou e-booky, fotografie, online kurzy, placené záznamy webinářů či videa. V dnešní době, kdy je každý ONLINE se digitální produkty stávají čím dál více žádaným zbožím.
Digitalizace však nepředstavuje jen prostý přechod z analogové formy do digitální. Váš digitální produkt by měl nabídnout něco velmi hodnotného, neboť lidi prahnout po kvalitních informacích.
Výhodou takovýchto virtuálních produktů je, že nepotřebujete mít sklady, neplatíte za výrobu (možná jen jednou), čímž ušetříte nemalé peníze a odpadají vám různé administrativní starosti. Navíc si můžete vše zautomatizovat a vybudovat si tak skutečný pasivní příjem, který však vyplývá z vlastní aktivity, v podobě tvorby nového obsahu a propagace.
Jaké digitální produkty se prodávají nejčastěji?
Na svém e-shopu nebo prodejní stránce můžete nabídnout širokou paletu digitálních produktů. Níže se můžete podívat na přehled některých z nejpopulárnějších možností:
- E-knihy: e-Booky neboli Elektronické knihy patří mezi nejrozšířenější sortiment v prodeji digitálních produktů. Mohou pokrývat žánry od beletrie, přes odborné texty, až po kreativní návody pro děti a kuchařky. S nízkými náklady na produkci a distribuci, jsou e-Booky skvělým startovacím digi produktem pro úplné začátečníky. Pokud chcete uspět, je nezbytné poskytnout obsah, který si najde i své zákazníky.
- Vzdělávací kurzy a webináře: Pokud máte odborné znalosti, které byste rádi sdíleli, vytvoření online kurzu nebo webinářů může být výborným způsobem, jak toho dosáhnout. Nejenže podpoříte vzdělávání mezi lidmi, ale zároveň si můžete vybudovat stabilní příjem a pravidelné publikum neboli zákazníky.
- Softwarové aplikace a hry: Jestli vás baví technologie a programování, vývoj vlastních aplikací nebo her, může být zlatý důl v dnešní době. I když je to spojeno s vyššími počátečními náklady, potenciál pro značné zisky a zákaznickou loajalitu je obrovský. Viděl jsem i spoustu stažení u aplikací, které měly banální hru, ale spoustu reklam, které vývojáři generovali zřejmě nemalí zisk.
- Hudební a video obsah: Od hudby a podcastů, až po filmové klipy a celovečerní filmy, digitální obsah tohoto typu má vždy své příznivce. Poskytnutí poutavého audiovizuálního obsahu si může najít spoustu příznivců.
- Předplatné služby: Nabídněte přístup k exkluzivnímu obsahu nebo speciálním funkcím prostřednictvím předplatného, třeba přes platformu Patreon, HeroHero nebo OnlyFans. Takové předplatné může zahrnovat vše od článků, přes podcasty, až po speciální video materiály či sexy fotky.
Všechny tyto možnosti vám otevírají dveře k různorodým příležitostem, je však na vás, co si vyberete dle svých preferencí, zásadní je se do něčeho pustit, dokončit to a hledat pro svůj digi produkt relevantní zákazníky.
Než se pustíte do tvorby digitálního produktu, udělejte si průzkum
Než se ponoříte do vývoje digitálního produktu, je zásadní si provést důkladný průzkum trhu. Znalost vaší cílové skupiny a definice hodnotné nabídky, jsou klíčem k úspěchu. Hodnotová nabídka by měla jasně definovat, o které aspekty vašeho produktu mají zákazníci zájem a za co jsou ochotni platit.
- Začněte analýzou internetových vyhledávání, abyste ověřili, zda existuje dostatečná poptávka po vašem produktu. Zjistěte, jaké klíčová slova vaše cílovka používá a jak jsou tyto termíny spojené s vašim produktem. Tímto získáte cenný přehled o trhu a možném nápadu na digitální produkt.
- Nezapomeňte si také všimnout konkurence, která v online prostředí může být velmi intenzivní. Uživatelé mohou snadno porovnávat různé nabídky, a to během několika minut. Vaše nabídka by měla být dostatečně přesvědčivá a ne nadhodnocená, aby zaujala potenciální zákazníky a přesvědčila je, že vaše řešení je pro ně to pravé.
Tento proces vám pomůže nejen lépe pochopit trh, ale i optimalizovat vaši nabídku tak, aby maximálně vyhovovala požadavkům a očekáváním vašich zákazníků. Když budete vědět, co vaše cílová skupina hledá a cení, můžete přizpůsobit svůj produkt tak, aby splňoval tyto potřeby a předčil konkurenci.
Krok za krokem, jak na prodej digitálního produktu
Pokud si pokládáte otázku, jak na prodej digitálních produktů, zřejmě s tím nemáte zkušenosti. Sice připravuji něco speciálního, kde se vše dopodrobna dozvíte, ale pro začátek vám v krátkosti představím, jak bych šel na to já.
- Jako první musím dokončit nějaký digitální produkt. Rozhodl jsem se vytvořit e-book, který napíši ve wordu, přidám do nějak obrázky, text strukturuji a pak jej převedu do formátu PDF.
- Jakmile budu mít svůj produkt, vytvořím si webovou stránku pomocí redakčního systému WordPress, který je ZDARMA, abych jej mohl někde prodávat, kde si vytvořím základní podstránky (o nás, kontakt, časté dotazy, obchodní podmínky, GDPR)
- Následně se zaměřím na Landing page, kde podrobně popíši, proč si koupit můj e-book. Nezapomenu do stránky umístit tzv. Call to Action (výzva k akci) a později i reference.
- Umístěné Call to Action by směřovalo zákazníky na stránku s prodejním formulářem, který bych vložil pomocí jednoduchého kódu, dodaného prodejní platformou SimpleShop.
- Po dokončení prodejní webové stránky a nastavení SimpleShop, bych se zaměřil na propagaci o které budu psát ještě níže. Určitě bych vytvářel nějaké tematicky relevantní články s často vyhledávanými klíčovými slovy, rozhodně bych využil sílu sociálních síti, vytvořil marketingový magnet a pokud by mi to umožňovala peněženka, spustil bych PPC reklamy. Dále bych se vzdělával v oblasti online marketingu, abych postupně získával čím dál více zákazníků.
Vyberte si správnou prodejní platformu
Při výběru platformy pro prodej digitálních produktů si dejte záležet, jelikož její funkce musí šetřit váš čas a usnadnit práci. Ideální prodejní platforma by měla automatizovat celou řadu procesů spojených s prodejem. Možná teď prodáváte jen několik e-booků měsíčně, ale co když se vaše prodeje rozrostou na desítky nebo stovky? Nemůžete si dovolit věnovat každé objednávce individuální pozornost.
Vše ze zmíněného pokrývá skvělá prodejní platforma SimpleShop ve spojení s WordPressem. Pokud máte vytvořený web, postačí někde umístit prodejní formulář od Simpleshop, který zvládne vše, i více jak nějaký e-shop, přitom je přímo zaměřený na prodej digitálních produktů. Nepotřebujete žádného programátora ani grafika, vše hravě zvládnete sami. A s čím vám prodejní platforma Simpleshop pomůže?
- Automatické vystavování a odesílání objednávek a faktur: Tím ušetříte čas strávený administrativou.
- Okamžité doručení zakoupeného produktu zákazníkovi: Zákazníci očekávají v případě digitálních produktů rychlé dodání po zaplacení, což tato prodejní platforma umožňuje.
- Párování plateb: Automatické párování plateb s objednávkami, tím eliminujete potřebu manuální kontroly. Zautomatizujete tak celý proces.
- Správa produktů a dokumentů: Faktury, objednávky a produkty můžete spravovat na jednom místě, a to externě mimo váš web, čímž zbytečně nezatěžujete webové stránky.
- Online platby: Napojte snadno na váš prodejní formulář platební brány a umožněte zákazníkům využít online platby a jiné způsoby. (Comgate, Gopay, PayPal, Stripe, Pays, Thepay, a další)
- Platí jen tehdy, když vyděláváte: Velkou výhodou Simpleshop je, že si strhávají 5% z vašich měsíčních zisků. Pokud daný měsíc nic nevyděláte, pak na službu nebude rovněž nic platit. Registrace je zdarma a bez závazků.
Výběrem správné prodejní platformy, která pro vás automatizuje kompletní prodejní proces je nutnosti, jelikož získáte více času na strategické plánování a rozvoj vaší značky. Sice se nabízí i jiná řešení, jako je Woocomerce, Prestahop, Fapi, ale z vlastní zkušenosti vím, že nic lepšího na prodej digitálních produktů není.
Bez využití marketingových strategií, neprodáte nic
Bez efektivních marketingových strategií se vaše produkty jen tak neprodají. Proto je nezbytné využívat účinné propagační kanály, které přilákají zákazníky. Máte skvělou aplikaci nebo jste na digitálním projektu strávili měsíce práce? To vše bude málo účinné, pokud nepřitáhnete zákazníky, kteří jsou ochotni nakupovat.
- Začněte zvyšováním organické návštěvnosti vašeho webu. Vytvoření blogu se zajímavým a SEO optimalizovaným obsahem, je jedním z nejlepších a nejlevnějších způsobů, jak začít (Dokud to nepřevezme do svých rukou AI). Nezanedbávejte ani sociální sítě. Založení vlastní skupiny na Facebooku, Instagramu, Youtube kanálu či TikToku, může pomoci vybudovat fanouškovskou komunitu, která bude váš produkt kupovat, sdílet a mluvit o něm. Zapojení do online diskuzí a vystupování jako odborník, vám může pomoci získat důvěru a pověst.
- Pravidelné zasílání newsletterů je také mimořádně účinné, ale vyžaduje si to databázi e-mailových adres, kterou zřejmě v začátcích zřejmě nemáte. Tyto adresy můžete sbírat například přes formuláře zpětné vazby, odběry blogu, sociální sítě nebo jako součást stahování e-booků či jiného materiálu.
- Nezapomínejte na důležitost zpětné vazby. Monitorujte relevantní statistiky a vyhodnocujte, zda se vám vložené úsilí vyplácí. Nastavte si priority a nesnažte se implementovat všechny kroky najednou. Rozdělte si strategii do kratších časových úseků a postupně zavádějte zmíněné i nové prvky, které si sami nastudujete. Všechny nápady na zlepšení si zaznamenávejte a postupně je zavádějte do praxe.
- Spolupráce s odborníky a infulencery z různých oborů, ať už jsou to vývojáři, marketéři, nebo copywriteři, může výrazně přispět k úspěchu vašeho projektu. Díky jejich know-how, fanouškovské základně a zkušenostem, můžete vytvořit silnější a efektivnější marketingové strategie.
- PPC reklamy jsou v neposlední řadě nejrychlejší cestou, jak si přilákat nové potencionální zákazníky. U PPC reklam obvykle platíte za proklik, kde se cena liší dle konkurence a oboru. PPC reklamy můžete spustit na Google, Seznamu, ale i na sociálních sítích, kde můžete dokonce mnohem lépe cílit. S touto formou propagace můžete značně navýšit prodeje, ale v případě nulových zkušeností s tímto typem reklamy, můžete i velmi rychle prodělat. Buď si o této marketingové strategii něco nastudujte nebo to nechte na nějakém markeťákovi, jako jsem třeba já.
Získejte vracející se zákazníky s marketingovým magnetem
Chcete, aby se vaši zákazníci vraceli? Stavět na marketingovém magnetu, je krok správným směrem, se kterým můžete vybudovat důvěru. Marketingový magnet je efektivní nástroj, který vám pomůže přilákat zákazníky a zároveň získat jejich kontaktní údaje, často výměnou za jejich e-mailovou adresu. Tyto e-maily se následně stávají cenným zdrojem pro budoucí marketingové kampaně, neboť vám umožňují přímo oslovovat potenciální zákazníky s nabídkami vašich nových či stávajících digitálních produktů.
Aby zákazníci byli ochotni se svými kontakty podělit, musíte jim nabídnout něco hodnotného, něco, co skutečně ocení a co uspokojí jejich potřeby. Jakmile máte váš magnet připravený, je důležité vytvořit Leanding page neboli zachytávací stránku, kde nabídnete váš magnet s informacemi, které je přesvědčí k tomu, že váš materiál potřebují. Mezi nejčastěji využívané prostory k propagaci materiálů patří:
- Speciální landing page navržená tak, aby maximálně konvertovala.
- Vyskakovací okna na vašich stránkách, která upoutají pozornost návštěvníků.
- Příspěvky na sociálních sítích k šíření dosahu mezi širší publikum.
- Blogové příspěvky které mohou podrobněji vysvětlit hodnotu magnetu.
- Influenceři kteří mohou váš produkt propagovat svým sledujícím.
- Cílená PPC reklama na Facebooku, Google, Seznamu nebo Instagramu, zaměřená přímo na vaši cílovou skupinu.
Mezi nejoblíbenější marketingové magnety patří:
- E-Booky – poskytující cenné informace a znalosti.
- Webináře – vzdělávací hodnota a interakce.
- Videa – atraktivní a snadno stravitelný formát.
- Online konzultace zdarma – nabízí osobní přístup a expertní radu.
- Nabídněte zkušební verzi vašeho produktu – umožněte zákazníkům nahlédnout dočasně nebo omezeně do vašeho produktu a přesvědčte tím zákazníka, že jej potřebuje.
- Slevové kupóny – motivace k rychlé akci a koupi.
- Přístup do prémiových skupin a zdrojům – poskytující exkluzivní obsah.
- Několika denní výzvy – často se setkáte s emailovými návody, které vám chodí po několik dní.
- Šablony – praktické nástroje pro každodenní použití.
e-Boook o mikro-investování i klidně s 200 Kč
Může vás zajímat
Patrik Zapletal
Původně vystudovaný elektrikář, který chtěl změnit svůj život a vydal se cestou online podnikatele. Zjistil jsem, že BEZ VÝMLUV lze dosáhnout každého úspěchu.
Na začátku jsem o financích, investování a online podnikání zcela nic nevěděl, dnes mě můj sen živí a dodává mi neuvěřitelnou volnost.