Finanční rozvoj Návody Vrchní menu Vyděláváme online

Tipy, jak monetizovat zisky na webových stránkách

Jak monetizovat zisky na webových stránkách

V předchozích seriálových článcích „30 Tipů, jak vydělávat na internetu reálné peníze“, jsme si ukázali, jaké možnosti výdělků se ukrývají na internetu. Jelikož na internetu vydělávám něco málo přes šest let, mám osobně vyzkoušeno, že nejvíce zisků lze získat pomocí webových stránek. Do této kategorie patří samozřejmě i e-shopy. Pomocí webové stránky máte spoustu možností, jak monetizovat zisky, a především si díky takové stránce můžete vybudovat stálou čtenářskou základnu a vracející se zákazníky.

Jedním z nejjednodušších redakčních a publikačních systémů pro tvorbu webových stránek je WordPress. To, jak vytvořit webové stránky pomocí systému WordPress, si postupně probíráme v článcích uvedených níže.

Nabídněte něco hodnotného a vybudujte si vlastní publikum

Základem každého zisku z webové stránky je vysoká návštěvnost. Pokud na vaše stránky nikdo nepřijde, čekají vás zisky minimální anebo žádné, to je logické. Bavíme se o maximálním výdělku 2 000 Kč při návštěvnosti 30 lidí za den. U e-shopů je to různorodé. Abyste získali patřičnou návštěvnost svých webových stránek, budete potřebovat buď někoho, kdo ovládá online marketing, anebo se toho můžete chopit sami.  To, jak dělat základní online marketing, si postupně budeme rozkrývat v článcích na našem webu.

Protože mám svých několik výdělečných projektů, které mi tvoří pravidelný pasivní příjem a mám spoustu volného PRACOVNÍHO času, rozhodl jsem se tvořit výdělečné webové stránky na zakázku, jako jsou tzv. affiliate weby či magazíny, protože mě to prostě baví. Chceš svůj web, který ti bude vydělávat peníze s minimálními investicemi? Pak využij mých služeb a já ti nejen web vytvořím, ale především ti poradím a předám část svého know-how. Jak už s tím naložíš, záleží už jen na tobě.

Jakmile si vybudujete hodnotné a vracející se publikum, máte možnost dosahovat vyšších zisků. Budete moci také nabídnout své prostory na webových stránkách k prodeji reklamy, anebo můžete čtenářům nabídnout vlastní produkt.

A. Představte si, že máte vámi vytvořený produkt, ale nemáte žádné webové stránky, žádné kontakty, nemáte zkrátka žádného potenciálního zákazníka. Kolik si myslíte, že prodáte produktů během týdne? Moc asi ne. Vaše první objednávky začnou chodit, jakmile někde získáte nějaké návštěvníky neboli potenciální zákazníky, které zajímá to, co nabízíte.

B. Nyní si představte, že máte nějaký online magazín, blog či jinou webovou stránku, na které je denní návštěvnost okolo 500 lidí. Za sedm dní si na stránky přivedete zhruba 3 500 potenciálních zákazníků, kteří mohou mít  zájem o produkt, který chcete nabízet. Zadáte práci nebo si sami vypracujete promo článek o vašem produktu a ten publikujete na výše zmíněném webu. Pokud půjde o hodnotný produkt, který vyřeší potřeby a problémy vašeho cílového publika, pak z 500 návštěv může být minimální prodej 1%. Budete-li mít zapojený na vašich stránkách sběrač kontaktů neboli e-mailový marketing, můžete rozeslat promo e-mail o produktu právě vašim nasbíraným kontaktům. Váš čas tak věnujete pouze na vytvoření promo článku a e-mailu. Poté můžete ihned vydělávat a to i v době, kdy zrovna spíte. Je to opravdu krásný pocit se ráno probudit a být o něco bohatší než předešlý den. Vaše webová stránka se tak stává vašim zaměstnancem na 24 hodin denně a to po celých 365 dní v roce.

Vím, zní to jako pohádka a ve skutečnosti si myslíte, že uspět zkrátka není možné. Věřte ale, že pokaždé je možnost uspět, je jedno, kolikrát jste padli, důležité je se vždy znovu postavit. Musíte se také zabavit strachu a hlavně se nenechat ovlivňovat lidmi, kteří v životě chodí pouze do zaměstnání, ve kterém dostávají celý život jen příkazy od nadřízených. Takoví lidé se dále nevzdělávají, dělají třeba práci na maximální výkon, stěžují si na výplatu, ale online svět odmítají.

Jak vybudovat a starat se o webové stránky, se dozvíte na internetu z mnoha článků i videí, ale vždy si musíte uvědomit, že vašemu cílovému publiku musíte nabízet jen to, co by je mohlo zaujmout.

Těžko potěšíte čtenáře webových stránek pro rodiče něčím takovým, jako je článek představující nějakou erotickou pomůcku. Nebo například u automobilových stránek asi cílové publikum nepřijme s nadšením nabídku nového typu dětských plenek. . Vždy se snažte vcítit do vašeho cílového publika. Nabízejte jim prodejní obsah takový, aby byl relevantní k oboru na vašich stránkách, jedině tak docílíte vysokých zisků.

Jak monetizovat zisky

Následně si vysvětlíme, jaké možnosti monetizací zisků se naskýtají, když budete mít vlastní webové stránky s početným publikem. Mnoho z vás si řekne „No jo, mám sice navštěvované webové stránky, ale co mám čtenářům prodat?“ Není to moc složité, pro ukázku vám níže popíši hned několik možností, jak dosáhnout kvalitních zisků pomocí webových stránek, které vás mohou živit.

  • Affiliate marketing – O affiliate marketingu jsme si psali již v článku Affiliate mareting pro začínající online podnikatele. Snažte se zapojit na vaše stránky články o provizním produktu či službě, využívejte bannery od inzerentů, používejte v prodejních článcích výzvy k akci pomocí tlačítek a affiliate odkazů nebo obrázků. Jedná se o nejlevnější, nejjednodušší a velice efektivní možnost, jak si vydělat na internetu nemalé částky.
  • Prodej bannerového prostoru – Bannerová reklama je velice využívaná po mnoho let. I když dnes  díky přehlcení internetu různými reklamami vládne „bannerová slepota“, pokud se ke tvorbě banneru postavíte kreativně, zjistíte, že tento typ reklamy je stále velice efektivní. Pokud můžete, nabídněte prostor vašeho webu k prodeji právě pro takovýto typ reklamy. Prostor pro bannerovou reklamu se může nacházet v postranním panelu, pod článkem, uprostřed článku, nad článkem, v místě pod hlavním MENU nebo nad celou webovou stránkou. S umístěním bannerů vám může pomoci plugin „Quick Adsence, Advanced Ads, Easy ads“. Své reklamní prostory můžete nabídnout na portálech: webtrh.cz, webdeal.cz, ceskeforum.cz, linkmonitor.cz aj. Můžete si na webové stránky umístit článek, ve kterém se lidi mohou dozvědět, že nabízíte prostory k prodeji a za jaké ceny. Ten vložíte do menu, do patičky nebo můžete vytvořit banner s textem –  např. „Prostory k pronájmu.“ Účtujte si měsíční taxu, nikoli taxu jednorázovou na dobu neurčitou.
  • Prodej reklamního prostoru – Podobně jako u bannerové reklamy můžete nabídnout i jiný typ reklamy. Můžete publikovat článek, ve kterém budou dva až čtyři zpětné odkazy na inzerenta, nebo můžete za poplatek přidat zpětný odkaz do postranního panelu.
  • Placená rozesílka vašim kontaktům – Pokud využíváte na vašich stránkách emailový marketing, pak máte možnost za nějaký poplatek rozeslat promo email, který si vytvoří inzerent. Tento způsob výdělku se dělá minimálně. Nedoporučujeme tento způsob provádět, ztratíte tak důvěru vámi pracně nasbíraných kontaktů.
  • Prodej reklamy na sociální síti – Jedním z nejlepších prostředků pro rychlou a efektivní komunikaci se zákazníky a pro oslovení širšího publika jsou v současné době různé sociální sítě.  Sociální sítě jsou využívané zejména k budování vztahů s klienty a návštěvníky. Nejvyužívanější sociální síť u nás, kde lze dosáhnout ziskovosti, je samozřejmě Facebook. Zde si díky sdílení mezi uživateli můžete snadno vybudovat publikum i v řádu tisícovek lidí. Právě jim pak můžete nabídnout prostory pro placenou reklamu.
  • PPC reklamy – PPC reklama je velice známá alternativa online marketingu. Platí se pouze za proklik na reklamu. Takovéto reklamy se zobrazují buď na relevantních webových stránkách nebo ve vyhledávačích jako je Seznam a Google. Samozřejmě je více alternativ PPC reklam, ale nás budou zajímat právě PPC reklamy od Seznamu a Googlu. Nabídněte tedy své prostory pro PPC reklamy, kdy dostanete zaplaceno za každý proklik reklamy na vašich stránkách. Můžete vyzkoušet nejvyužívanější PPC systémy pro partnery cz nebo Google Adsense. PPC reklamu můžete umístit v postranním panelu, pod článkem, uprostřed článku, nad článkem, v místě pod hlavním MENU nebo nad celou webovou stránkou. S umístěním bannerů vám může pomoci plugin „Quick Adsence, Advanced Ads, Easy ads“.
  • Vlastní produkt či služba – Pokud si získáte vracející se návštěvníky, kteří vám důvěřují, snadněji a rychleji prodáte vámi vytvořený produkt. Nabídněte takový produkt či službu, kterou žádá vaše publikum. Samozřejmě to nezvládnete udělat hned ze startu, ale časem určitě budete mít materiály a informace, které můžete čtenářům nabídnout. Z nich vytvořte produkt pro vaše cílové zákazníky, například to může být online kurz, e-book, tištěná kniha, skype školení, apod. Máte-li vlastní produkt či službu s minimálními náklady, máte více volnějších prostředků na investice než případě, když nabízíte nebo prodáváte produkt či službu za určitou provizi.

Představili jsme si několik způsobů, jak monetizovat zisky na webových stránkách, nyní už je proces pouze na vás. Věřte, že časem, jak budete získávat zkušenosti, vás budou napadat další a ziskovější možnosti výdělku. Jak monetizujete své webové stránky vy? Zapomněli jsme něco? Pokud se vám tento článek líbil a napadá vás snad něco k doplnění či upravení, budu rád, když mi o tom napíšete do komentáře.

O autorovi

Patrik Zapletal

Vystudovaný elektrikář, který chtěl změnit svůj život a vydal se cestou online podnikatele. Zjistil jsem, že BEZ VÝMLUV lze dosáhnout každého úspěchu. Před 5 lety jsem nevěděl nic o online podnikání, dnes mě můj sen živí a dodává mi neuvěřitelnou volnost.

Přidat komentář