Motivace Návody Vrchní menu Vyděláváme online

Vyplatí se věnovat více výdělečným projektům, nebo jednomu?

Vyplatí se věnovat více výdělečným projektům nebo jednomu?

Často probíraným tématem týkajícím se online výdělků je, zda se vyplatí věnovat se více projektům najednou, anebo jen jednomu. Tohle téma je mi velmi blízké, protože jsem před několika lety dělal stejnou chybu, jako většina začátečníků, a tak jsem se rozhodl vám o tom napsat.

Vydal jsem se cestou klikatou a to díky tomu, že jsem na svá bedra vzal starost o 12 výdělečných webových stránek. Tímto článkem bych chtěl varovat začínající online podnikatele, aby podobnou chybu při budování svého portfolia neopakovali.

Chceš svůj výdělečný web, který opravdu vydělává nebo si jej chceš nechat navrhnout profíky s nádherným designem, který však nebude dobře poskládaný a nebude ti vydělávat, jak by měl? Pokud chceš opravdu kvalitní a konverzní web za příznivou cenu, bez přeplácaného designu, pak využij mých služeb, protože ZAPLE nejen tvoří weby, ale má své vlastní výdělečné online projekty.

Jak uvažují začínající podnikatelé při budování svého online businessu

Většina začátečníků má představu, že když jim dokáže vydělávat jedna stránka krásné peníze, můžou podobně vydělat ještě více, když budou mít takových webových stránek například deset. Jsou to snadné počty.

Když víte, že jste vydělali na jedné stránce za měsíc cca 3 000 Kč, tak s deseti podobnými stránky byste měli vydělat 30 000 Kč měsíčné. Bohužel realita je zcela jiná. Opravdu by to bylo nádherné, kdyby to tak jednoduše fungovalo, ale na druhou stranu, jaké by ty weby byly? Byly by opravdu kvalitní a přínosné pro návštěvníky? Pojďme se podívat na to, proč podobná úvaha v praxi nefunguje.

1. Pokud budete pracovat jako samostatná jednotka, deset kvalitních webových stránek nedokážete udržet. Články a materiály nebudou mít takovou hodnotu, protože nebudete mít čas se jim plně věnovat. Já osobně píši kvalitní článek až 3 dny. Samozřejmě, že ne v jednom kuse. Pokud chcete kvalitní článek, musíte si o daném tématu hodně nastudovat, což také zabere nějaký čas. Když jsem se věnoval 12 různým projektům najednou, přidával jsem na ně pouze slátaninu, nikoliv hodnotné informace pro návštěvníky.

2. Dokážete si představit, jak byste na deseti projektech vytvářeli kvalitní e-mail marketing, SEO, PPC, Linkbuilding, grafiku, články, odpovědi na dotazy a podobně? Z vlastní zkušenosti mohu opět říci, že je to nereálné. Ano, je zde možnost najmout si někoho, kdo se o web postará. Začínající online podnikatel ale nemusí mít dostatek financí, nebo je má, ale rychle o ně může přijít, když začne bezhlavě investovat do něčeho, o čem ví „houby“. Ne každý profesionál je opravdový profesionál, a pokud o daném oboru nic nevíte, horko těžko si zkontrolujete, zda je práce dobře odvedená.

3. Nakousl jsem to již v druhém bodě, ne každý začátečník dokáže delegovat některé pracovní úkony tak, aby byla práce efektivní. Český trh je přesycen nekvalitními externisty, kteří chtějí za své služby nemálo peněz. Často se mi to stává a to i dnes, když hledáme nového copywritera. Ten často chce za NS 250-400 Kč, ale přitom kvalita je hrůzostrašná. Posílají nám nestrukturované články, mnohokrát s chybami, bez podnadpisů a dalších nedostatků. Absolutně neví, jak se má správně psát na internetu. Pokud chci něco prodávat, musím o tom oboru vědět vše skrz na skrz. Raději investujte své peníze v pozdějších časech, až budete o online podnikání vědět více, jinak věřte, že proděláte.

4. Když jsem začínal s online podnikáním, nebyl jsem na tom vůbec finančně dobře. Byl jsem rád, když jsem dal do kupy peníze na doménu a webhosting, což bylo asi 500 Kč. Jakmile jsem si vydělal první provize, investoval jsem je například do Linkbuildingu. Když jsem tvořil webové projekty jak na běžícím páse, neuvědomil jsem si, jak těžké bude s mojí finanční situací podporovat více projektů. Sice jsem si přišel například na 8 000 Kč měsíčně, ale jak rozdělit takovou částku mezi 12 online projektů, abych zvýšil úspěšnost svých výdělků na nich?

Kvalita je víc než kvantita

Věnujte své úsilí více do kvality vašeho projektu, než abyste tvořili jeden projekt za druhým, jak na běžícím páse. Zaměřte se na jeden projekt, do kterého investujete veškerý čas a vaše volné finanční prostředky. I s minimem se dá začít. Jakmile uvidíte, že si projekt už vede dobře a umí si na sebe vydělat, můžete si někoho najmout. Tento člověk bude za vás odvádět práci na projektu. Teprve pak se vy pusťte do dalšího.

Nemohu tvrdit, že jsem se díky počátečnímu zaměření se na kvantitu webů něco nenaučil. Naučil a ne málo. Díky tomu, že jsem měl rozjeto tolik potenciálně výdělečných stránek, jsem si vyzkoušel několik témat, zjistil jsem, který obor mě baví a který naopak ne. Zjistil jsem, že erotika se špatně propaguje, protože je to známé tabu i na internetu nebo že finanční obor je hodně ziskový, ale zase velice konkurenční.

Avšak situace se nesrovnatelně změnila, když jsem začal později do svých stránek investovat více času a úsilí. Jakmile jsem začal přidávat na své webové projekty kvalitní obsah, který zajímal návštěvníky, začal jsem vydělávat až 6x více. Jak se říká „posunulo mě to na vyšší LEVEL“.

Na závěr všem začátečníkům doporučuji si pečlivě vyhledat obor, kterému se chtějí věnovat a bude jim přinášet více než zisky. V neposlední řadě, aby se každému projektu věnovali na 100 %, pokud chtějí dosáhnout v budoucnu finanční nezávislosti.

O autorovi

Patrik Zapletal

Vystudovaný elektrikář, který chtěl změnit svůj život a vydal se cestou online podnikatele. Zjistil jsem, že BEZ VÝMLUV lze dosáhnout každého úspěchu. Před 5 lety jsem nevěděl nic o online podnikání, dnes mě můj sen živí a dodává mi neuvěřitelnou volnost.

Přidat komentář